Het komt steeds vaker voor dat artikelen in het assortiment van de kweker bedoeld zijn voor slechts één koper. Dit is bijvoorbeeld het geval als het artikel een uitstraling heeft die specifiek bedoeld is voor één klant of één eindklant. In een vroeg stadium kan er al aangegeven worden dat een artikel klantspecifiek is door er een klantgroep aan te hangen.
Een klantgroep is (zoals de naam aangeeft) een groep van klanten. Je kan zelf klantgroepen aanmaken via Mijn FX -> Klantgroepen.
Een artikel klantspecifiek maken gebeurt vanuit de catalogus. Dit kan direct bij het aanmaken van een nieuw artikel maar kan ook in een later stadium. Kies het artikel dat je wil bewerken en maak in het veld 'klantgroep' een keuze. In het catalogus overzicht wordt de naam van het artikel in het blauw getoond naast de artikelnaam.
Voor een klantspecifiek artikel kan geen regulier aanbod gemaakt worden. Ook zal er een foutmelding worden getoond als een artikel dat reeds regulier wordt aangeboden, klantspecifiek wordt gemaakt. In deze gevallen dient eerst het reguliere aanbod offline gezet te worden.
Jefry is een van de oprichters van FloraXchange. Hij is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de continue ontwikkeling van het platform. Zijn belangrijkste taak is om nieuwe ideeën en wensen om te zetten naar logische oplossingen.
Deze pagina is di 27 september om 17:22 voor het laatst gewijzigd